Tuesday, April 26, 2011

KFC Tampin kekal klasik.

Program hari ni. Berlibur sepenuh masa di rumah sahaja. Tapi ayah dah spoil program. Ayah ajak jalan kat Tampin. wth. tampin je. baik aku duk umah, di desa Rembau tercinta. wekk

~tangan didada mata keatas~



duk rumah pun bosan gak.
Internet ni je peneman awok. kalau xde internet ni dah lame teman bako rumah teman ni haa.. haishh.. mengeluh je hari2... cuba bersyukur sikit, kan Torres? eh lupa, kau bukan Islam, mana tau syukur. no offence ye non muslim.

Hari ni cerita perihal KFC. apa yang klasiknya? mari kita imbas kembali kfc di zaman dulu kala.






antara makhluk2 penyeri meja2 di kfc satu ketika dulu . tapi aku tak pernah sentuh sos tomato kat mane2 kedai pun. tak jantan la tomato kan.? Tapi dah pupus dah menatang ni. cian dia. sudah di ganti dengan sos station mcD punya style. ada bagus ada buruknya tau kfc buat mcm tu.

yang bagusnya. kekalkan hygiene. bersih sikit. makan pun berselera. lagi pun lepas dengar cerita budak umt ni lagi geli ada la.. pinjam link ye kak. xpe, wa kasi up lu punya trafik, free of charge.

yang x bestnya, aku pun tak sure nak letak point ni kat bagus atau buruk. alasan seterusnya adalah untuk memastikan tiada botol2 yang dibawa keluar oleh sesetengah pelanggan. ayat kasi baik sikit, sebab aku selalu buat benda ni. weiii, cikgu bm aku ajar time kat maktab dulu kot! dia cakap time dia student universiti dulu. "amik je botol sos kat kfc tu bawak balik. dia letak memang untuk kita ambik pun". betul, cikgu aku yang cakap. perempuan lagi tu. baru je kahwin awal tahun ni. tak tipu. tak tipu.

memang ada betul cikgu cakap. Dia suruh amik sos je. tapi bukan botol skali kan? ok, fine. saya dan cikgu saya salah. tapi kfc tak marah ^^. instead dia pun tukar style macam mcD. bagus2.

aku suka yang mana? sebelum aku baca post budak tua umt kat atas ni, aku suka style lama. Klasik, anggun dan bergaya. tak payah nak jalan2 sini sana bila sos dah habis. tapi lepas baca, demm, terus suka style mcD ni. geli kot. tadi masa makan kat tampin tadi tak geli, rasa best ada la, klasik kot!

owh, apa aku makan tadi? demi kesihatan perot aku abaikan dinner plate punya board yang memanggil manggil aku. aku try yg baru punya la. famous bowl. feymes ke?

bila aku nak order je tetiba aku terfikir;

"kasi femes bb.. *tetibe ada flash sejenak* bbowl satu set...."

fuhhhh, naseb baik sebut betul. masa nak order aku teringat bowel. ciss. nasib baik tak sebut. buat malu je. sesapa yang masih bingung dengan bowel, sila google. ataupun lebih tepat taip bowel movement. jangan google image sudah. cian mata kau nanti.

berbalik kepada bowl versi kfc balik. mangkuk sederhana besar, dengan taburan ayam kecik2, mungkin anak ayam baru menetas, kat bawah dia ada nasi ayam dan ditabur sos yang tak berapa sure sos apa. sedap ke? biasa2 je. tak ada apa yg istimewa. malas cakap tak sedap, nanti ada orang kat aku tak tau bersyukur pulak. owhhh, sekali lagi,

~tangan didada mata keatas~

dah pukul satu pagi. mari habiskan chuck. kemudian tidur. so long, gud nyte.

3 comments:

  1. HAHAH . sama la . masa stay kat asrama dulu . time outing pegi kfc lepas tu tapau bawak balik botol sos tu . ngehngeh .

    ReplyDelete