Monday, March 21, 2011

Facebook.

Facebook tempat manusia 'bersosial'. owh, memang sangat sial. so-sial.
Fb memang addictive utk sape yg mmng minat ngn menatang sosial ni.
Aku?


minat! minat!

tapi aku sendiri pun dah malas nak bersosial kalau orang yg bersosial pun 'so-sial'.
sebab tu la kot aku da lama x update status. Malas la. Walaupun fb ni bole buat rmai kawan tapi musuh pun ramai gak.

aku lagi bengang kalu ada orang yg slalu sebut pasal agama, sebut Allah, nama nabi la pe bagai tapi perangai hampeh je aku tngok! dem, dem, dem, astagha..

aku pun bkn baik sngt tapi aku kalau nak nasihat orang aku cermin dulu diri ni.
aku jahat. aku jahat.. sebab tu la aku x brani nasihat orang. ^^

jadi konklusinya disini bukan x boleh nasihat orang, dan x salah orang yg selalu buat salah bagi nasihat perbetulkan orang lain, tapi bukankah lebih better kalu ubah diri tu dulu sebelum ubah orang lain.

macam mak ketam nak ajar anak dia jalan lurus je aku tengok.

dan aku rasa aku dapat satu fakta yg menarik hari ni, berblogging boleh dapat banyak pahala dan kurang dosa berbanding berfb. betul la ngok. x tipu nye..tapi post kena pndai tapis la ye...

berfb. sedap plak bunyinye. berfb.

bila plak aku nak bergf ni...

No comments:

Post a Comment