Tuesday, May 10, 2011

Macam macam.

Seminggu 'berlibur' di hutan lipur bukit bakar. macam macam yang berlaku.


tenkiu pakcik google.

ada latihan luar sebenarnya. personally memang tak suka join unit beruniform ni dari mula lagi. parents paksa. tak apa, ikut je. mungkin ada keberkatan di situ. tapi tak tahu sampai bila kesabaran aku ni bertahan.

personally juga, aku memang sangat2 suka kursus kali ni. Kursus Asas Peperangan Hutan bla bla bla. tak ingat nama penuh latihan ni. best! memang sangat best! sebab aku memang suka perang. errr.. main game perang sebenarnya.

Call of duty 2. layan main menatang ni. senjata klasik gitu.



terbaek antara terbaekkk! cod: modern warfare 2. latest battlefield weapon. storyline yg memang mantapp. ibarat main game sambil tengok muvie. WTF! wat the fun!

cukup2 dengan fantasi game, kembali ke alam realiti. Latihan kali ni diketuai oleh Encik Idrus sebagai tenaga pengajar. pengalaman memang banyak gilbabs dia ni. anggota PGA yg pernah involve dalam tiger platoon time lawan komunis tahun 80 an dulu. gila kau, dia cerita pengalaman dia time perang boleh buat bedtime story kot, setahun tak habis cerita. dia skang ni dalam batalion 8 PGA. respek dia! tapi time seminggu tu dia tak banyak cerita sangat kisah dia. banyak tumpu kat kelas yg memang aku tak berapa nak minat. macam, kelas peta topografi dan kompas, dan bla bla bla.

merepek meraban je. tapi aku suka kelas kawad berpengkalan ^^. ada beberapa section penting; Recce, HQ, Bren, Rifle. Lepas tu adalah subunit2 dia lagi. aku masuk dalam bren. Bren1. bren bawak senjata berat. kalau aku pulak bawak perut berat. (mustaqim kata aku gemuk)gfy.

lepas tu blajar taktik hendap base musuh. hendap style kelopak bunga. mantap2.

4 hari kelas, 1 hari masuk hutan, 1 hari siapkan model, 1 hari majlis penutup. bukan model macam hanis zalikha tu. model hutan yg kitorang masuk tu la bijak. aku tak buat pun. sebab aku tak terlibat dalam pasukan peninjau.

yg paling tak boleh lupa, mestilah bila masuk hutan. pacat jgn cakap la. well, aku macam biasa, di kerah tenaga untuk membuang pacat2 yg hinggap di betis para gadis yg datang mintak tolong(dorang yg suruh la, grr). hari yg paling ditunggu tunggu tu. tapi sehari sebelum masuk hutan macam2 yg jadi. sedih, takut, naling. ada orang dekat2 situ jatuh tebing. tuan cakap harapan dia selamat tipis, tengkuk and tulang belakang patah. tuan cakap dia rasa macam ada malaikat maut duduk sebelah dia masa budak perempuan tu baring atas peha tuan.

lepas tu, terus macam2 benda pelik jadi. masa encik2 yg mengajar tu masuk hutan, jumpa tapak kaki 'maybank'. tapak kaki 'fumakilla'. kalau dalam hutan jangan sebut nama binatang2, tapi gunakan codename. banyak pantang larang dalam hutan ni. hormati hutan. sebab hutan pun ada penduduknya kan? walaupun kita tak nampak.

Bila dalam hutan. Magrib tu je dah stat benda2 tak diduga terjadi. Tuan kena patuk ular. nasib baik ular tak berbisa sangat. tapi teruk jugak la kalau dah kena dalam tengah2 hutan kan.

aku sendiri pun terkena tempias benda2 pelik ni. malas nak cerita. yg penting hormati mereka, mereka akan hormati kamu. Jangan takut sangat, dan jangan berani sangat. paling penting, mulut jangan celupar. walaupun sampai kat rumah skang ni, aku rasa 'benda' tu still ikut aku.

time keluar hutan antara part yg paling best. setiap kali bom meletup, kena jerit, "Down! musuh hadapan/belakang/kiri/kanan" lepas tu merangkak la dalam sungai tu. bunyi bom x habis2 sampai la kat base tetap.

habis je menatang ni. terus balik umk. aku tak berapa sedih tinggalakn umk kali ni. sebab nnati aku datang lagi umk bulan 6 ni^^. see yaa... so long, nitez.

chuck season4, wtf, What the FUN!

No comments:

Post a Comment