Sunday, June 20, 2010

Tadika, disini bermula

Aku dimasukkan ke tadika ketika berumur 5 tahun, Tadika Perpaduan nama diberi.'Grad' pada umur 6 tahun.Begitu banyak sebenarnya kenangan untuk dikongsikan bersama.Tapi malangnya aku ni kurang pandai dan mengalami lost memory yang teruk sampaikan aku rasa macam zaman kanak2 tu x penah wujud.

My first memory.Benda yg prtama ak ingt masa kecik ialah power rangers.Aku ingat yg ak ni power rangers masa kecik2.Aku ingat lagi ak berlawan ngn raksasa kat taman perumahan lama aku tu.Tapi lepas tu, ntah mcm mane sume tu lenyap je.Lepas tu yg aku ingat aku dah tadika.Dalam tadika aku antara budak yg lembab dan pemalas.Kalu x caye tny la kakak ak.Kkak ak la yg slalu tnggu ak lepas abis tadika.Dan aku la org yg slalu last kluar.

Lagi satu benda yg aku ingat kat tadika !!! Penting ni..kalu nak tau kat tadika ak dlu ada satu bilik st0r.Dalam st0r tu ada mcm2 mainan n gamba.Adala satu gamba ni tunjuk org laki berjanggut duduk antara dua sujud sambil pegang tasbih.Yang x leh blahnye...ak ingatkan tula tuhan aku...ish3..memang sesat abis la ak time kecik.Tapi skarang okeyy dahhhh.Fuhhhh, syirik btul la ak ni.

Then, antara yg ak ingt agi adalah masa ak msuk prtandingan nyanyi.X silap umo ak 6 thun k0t. Memang cute gler arr aku time tu..(siyes ni, ak p0n x caye).Ade gamba time tu, tp scanner plak xde.kalu x, bley share.hehe.

Last skali, ialah knangan bersama ayahku. Ak dlu kecik2 nakal jugak la agaknye(berdasarkan apa yg mak aku citer). Aku maen ngn racun pokok ayah aku(ayah aku ni green-handed orgnye, suka brcucuk tanam). Ntah mcm mane ntah aku maen tuang2 plak racun tu.Ak tuang dalam longkang plak tu. Pastu memang dasat la hukumannya. Smpai arini trauma.hahahahah XD. Lagi satu tentang ayah, ayah x suka c0mplexity. Time kecik2 dlu femes la dgn kereta yg pakai bateri tu atau pun ak mase kecik2 pnggil kreta 'dashan kuro'. Beli kreta tu kena pasang sendri.Tp disebabkan ak time tu x tau pape pasal pasang memasang benda, ak serahkan kat ayah aku.Yg x tahannye, ayah ak p0n malas nak pasang smpai snggup jumpa kwn dye kat taman lagi satu semata mata utk pasang kreta mainan aku tuh..sr0n0k gak an, kenang2 bnda lama ni.hehe.

k laa..smpai disini utk harini.InsyaAllah akan disambung es0k dan hari berikutnya sebelum aku melangkahkan kaki ke universiti.k bye adi0s amig0s....salamm..

No comments:

Post a Comment