Sunday, November 21, 2010

Memandu.Hindustan.Melaka.

Ngantok n pnat la hari ni. Ayah habis kerja pukul 7 pagi, penat, so aku la yang terpaksa jadi pemandu ke Melaka. Gi umah Achik jap. Dah lama x balik kampung semenjak nek meninggal. Bukan x sudi membantu ye, juz x selesa drive bawak ayah, ayah complain cara aku drive nnt... XD

Tak pe...Redha je la...Ada gak la kena tegur ckit2 tadi...break mengejut ayah cakap... Sorryy...haha..dengar radio Era tadi. Tapi cam boring je..aku pun tukar la. nak cari Hitz fm. tup2..dpt chanel Negeri fm. Masalahnye, dia tengah siarkan lagu2 hidustan pagi2 Ahad ni. ayah x bagi tukar. Ayah hardcore hindustan, lagi2 hindustan lama. Maka dengan itu, Hindustan la yang menjadi santapan telinga saya dari Negeri Sembilan hingga ke Melaka....seksa sungguh...
Yang lain ok je. Mak pun dah approve aku sebagai driver dia. Ok la tu. Bukan ape. Lesen dah lama da ambik, tp drive stahun bape kali je pun. huh.

Gi breakfast kat warung jap. roti canai banjir+teh o. Layann. sambung perjalanan balik. Agak tension je muka aku sepanjang perjalanan. Concentrate la katakan. Sampai je kat kampung, kitorang pon g la umah Achik. Achik plak xde kat umah. Gi keje. adoii. Yang ade Mak Cik n anaks2. Umah arwah nek dah ada org sewa. Baguslah. Xde la kosong je rumah tu.

Mak Cik masak bihun goreng. Adoii, dah breakfast la makcik. kenyang agi ni. Dia paksa gak. Telan je la. Rezeki. hehe. Dah abis borak2, seblum nak balik tu melawat plak family Pak Andak.

Hmmm...cian Mak Andak. Duk atas kerusi roda je. Kencing manis. Aku hulur tangan nak salam, dia wat dunno je. mata dia ada probs. cian kat dia. Tapi respek n kagum tngk Pak Andak. Walaupun isteri sakit, tetap jaga. Tadi time kitorang melawat, Pak Andak baru je abis mandikan Mak Andak. Bagusnya. Suami mithali. Macam dia ikhtihar ubatkan Mak Andak. Jumpa org tu, jumpa org ni. Macam2 ubat dia belikan. Semata-mata nak tngk isteri tersayang sembuh. Sungguh optimistik. Then kami pun berangkat pulang.

Tapi bukan ke rumah. Ke JJ...XD Meronggeng jap...x meronggeng sngt pun. Having lunch. n donuts. Dah lama x gi J. Co. Donut dia bez. Tapi sy lagi adore dia punya beverages. Donut ? Epal Besak tetap di hati !!! big apple lerrr... =.='

p/s: mana kau, penat aku tunggu blog kau update ;(

No comments:

Post a Comment